Gyógyító testmozgás professzionális szinten!

Gerincgyógyászat és sportrehabilitáció

+36 70 678 44 45  vagy

Kezelési koncepciónk – MozgásPiramis®

“Engedj utat a mozgásnak, és érd el vele céljaidat”

A gyógyuláshoz szükség van egy terápiás tervre, mely egyénre szabott és páciensorientált. A mozgásterápiában lépcsőzetes a javulás, a cél, a fájdalommentességen túl a hétköznapokba beépülő rendszeres testmozgás és ezáltal a jó kondíció elérése.

A MozgásPiramis® egy olyan terápiás koncepció, melyben a gyógytornász vezetése által, a páciens egyre magasabb terápiás szintet érhet el, a cél a teljes gyógyulás vagy a sport élvezete.

A MOZGÁSPIRAMIS® KEZELÉSI KONCEPCIÓ LÉPÉSEI:
  1. Pácienseink a panasz típusától függetlenül először egy állapotfelmérésre érkeznek hozzánk, ahol
  2. Szentiványi Rita MozgásPiramis® koncepciójához kidolgozott felmérésen és kiértékelésen vesznek részt, ahol
  3. az evidenciaalapú orvoslás szabályainak és a legfrissebb tudományos eredményeknek megfelelő szabványosított manuális és funkcionális ortopédiai teszteket végezzük el,
  4. és a tünetek és a teszteredmények alapján helyezzük el állapotát a MozgásPiramis® megfelelő szintjén, és
  5. annak megfelelő terápiás javaslatot készítünk.
  6. Nálunk az állapotfelmérés során már a terápiás kezelés is elkezdődik.

Mozgaspiramis Preview Manuálterápia - Gyógytorna - Fizioterápia

1. szint

A manuálterápia segítségével beazonosítjuk, hogy melyik szöveti struktúrából, ízületből indul ki a fájdalom, hogy a probléma gyökerét találjuk meg. A szalagok, ízületek, izmok és fasciák helyretételén dolgozunk tudományosan megalapozott módszerekkel, hiszen terapeutáink mind hazai főiskola/egyetemen végzettséggel érkeznek hozzánk, és ezután mindannyian alapos képzésen vesznek részt, amely során megismertetjük őket a gyógyítási koncepciónkkal. A fájdalom csillapítása, a keringés javítása az elsődleges cél. A szöveti struktúrák regenerációja hamar beindul, a kötőszöveti manuálterápiás kezelésekkel és fizikoterápiával ez felgyorsítható. Ezen a szinten már néhány alkalom után már enyhülnek a tünetek, akár teljesen meg is szűnnek. Ez azonban csak az út eleje. Ilyenkor kell folytatni a kezelést, hogy az eredmény tartós legyen. A nemzetközi kutatások is alátámasztják azt, amit mi is tapasztaltunk, hogy ezen a szinten a legnagyobb a terápiáról való lemorzsolódás, ezzel megalapozva a tünetek kiújulását. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy nem folytatják – és legtöbbször a terapeuta sem mondja ezt el elégszer vagy elég határozottan -, pedig innentől lehetne eredményt elérni. Ha csak a tünet megszüntetése lenne a cél, azt sokszor néhány fájdalomcsillapító is megtenné, hiszen a gyulladás elmúlik. De ennél azért több kéne. A manuálterápia ezt eléri, sőt elő is készíti a testet, hogy az ízület helyes pozícióba juttatásával fejlődést lehessen elérni. Csakhogy ahhoz folytatni kell. A MozgásPiramis® koncepció a nemzetközi kutatásokhoz igazodva heti 2 terápiával 12 alkalmat ír elő az első szint teljesítéséhez. Ez nagyjából fele-fele arányban jelent manuálterápiát és gyógytornát, sokszor fizikoterápiás kezelésekkel (UH, lökéshullám, kinezio-tape, … ) kombinálva.

2. szint

Fájdalommal mozogni nem lehet. A fájdalom csillapítását követően viszont elérhető a helyes ízületi mobilitás, a megfelelő mozgástartomány, a rugalmasság, az izmok, idegek és kötőszövetek megfelelő rugalmassága. Megfelelően erősíteni csak teljes mozgástartományba és helyes testtartásban lehet.

3. szint

A manuálterápiával elért ízületi mobilitást, ízületi felszínek optimalis érintkezését az izmok stabilizáló funkcióival lehet megtartani. Gyógytornagyakorlatok hatására az ízületek és csigolyák körül futó mély izmok megerősíthetők. A következő lépés (szintén 12 alkalom) már teljesen a páciens aktivitásáról szól, hiszen ekkor már jellemzően enyhe tünetekkel, vagy teljesen tünetmentesen tudjuk folytatni az ízületi mobilizálást és stabilizálást.

4. szint

Funcionális gyakorlatok, komplex izomerősítések, agility gyakorlatok és plyometricus feladatok. Ezen a szinten már gyors reakciót várunk az izületektől és izmoktól. Itt már látványos az izomtónus fejlődése. Az izomegyensúly helyreáll, a testtartás javul.

5. szint

Az szakasz a medical fitnesz, ami teljesen az erősítésről és állóképességjavításról szól, de professzionális egészségügyi környezetben és eszközökkel, egészségügyi szakember felügyeletével vagy sportolók esetén egy sportspecifikus tréning a sportba való visszatéréshez.

Messenger icon